rahmen links STRONA GŁÓWNA ˇ FORUM ˇ Parra VideoCzwartek, Październik 19, 2017 rahmen rechts

Nawigacja

Teatr AGRADA

PARRA NA FACEBOOKU

CASTING!
CASTING DO "Narybka" TEATRU FORMY PARRA - 12 września godz.17.00 Ustrzycki Dom Kultury.
(ważna informacja. Wszyscy którzy przejdą przez casting MUSZĄ pojechać na 2 dni sobota-niedziela 15-16.09. do Wetliny na warsztaty teatralne.)

Relacja z podróży na Krym

Ekipa zbiera się już na kilka godzin przed odjazdem w Ustrzyckim Domu Kultury. Nie wszyscy z PARRY znają się z poprzednich spotkań teatralnych z osobami z KRZYKu tak więc następują pierwsze uściski rąk, padają pierwsze uśmiechy, przedstawienia się sobie, rozmowy. Energię czuć w powietrzu już od pierwszych chwil. Wszyscy wiemy, ze ten wyjazd będzie niesamowity…

Jeszcze tylko ostatnie pożegnania, sprytne ułożenie toreb podróżnych i rekwizytów teatralnych i…ruszamy! 20 godzinna podróż przed nami…

Podróż mija nam dość szybko w pozytywnej atmosferze, rozmawiamy, gramy, śmiejemy się i śpimy. W końcu docieramy na miejsce – Zatoka położona w południowej części Ukrainy, nieopodal Odessy. Należy się - wieczorny relaks po podróży, kąpiel w Morzu Czarnym – gdyż następne dni będą już pracowite.

Pierwszy zespół z którym poznaliśmy się na Ukrainie był to taneczny zespól Siluet w skład którego wchodziły dziewczęta w wieku ok. 10-18 lat. Zatańczyły dla nas tance ze swojego repertuaru, natomiast my – PARRA zaprezentowaliśmy im fragment z naszego najnowszego spektaklu pt „Amok”. Nadszedł czas na zabawy integracyjne – tzw. „stonoga” w której to łapiąc się za ręce tworzyliśmy śpiewający w języku ukraińskim szereg . Piosenka brzmiała mniej więcej tak: „idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga…lewa noga, prawda ręka itd…”. Były zabawy na wyklaskiwanie rytmów, nauka tańca ukraińskiego, próby rozmów w języku ukraińskim i wręczenie prezentów. Wytworzyliśmy wspólnie tak miłą atmosferę, że żal było żegnać się z zespołem Siluet. Jednak czas naglił i musieliśmy wracać by przygotować happening, który mieliśmy zaprezentować na Promenadzie w Zatoce.

Happening który przygotowaliśmy wspólnie z Teatrem Krzyk wzbudził na Promenadzie wiele różnorodnych emocji. Cieszymy się z tego powodu, ponieważ lubimy wywoływać skrajne emocje zachęcające do rozmyślań i do tego by choć cząstka z tego co tworzymy pozostała w innych ludziach. Happening pokazał, że choć jesteśmy różni, pochodzimy i mieszkamy w innych krajach, to jesteśm,y tacyu sami – mamy wspólne cele – jak np. dopłynięcie (dotarcie) do wyznaczonego celu – jakikolwiek by on nie był. Chcemy odnaleźć swój dom, swoje miejsce, chcemy mieć „ster w swoich rękach”. Po happeningu przeszliśmy przez promenadę wykonując ponownie zabawę zwaną „stonogą”. Było to bardzo emocjonujące przeżycie, ponieważ wielu z przechodniów dołączało się do nas, śpiewali z nami i uśmiechali się na nasz widok.
Następnego dnia rozpoczęliśmy swoją podróż na Krym – docelowe miejsce – Bakczysaraj. Tam spotkaliśmy się z krymsko-tatarskim zespołem „Ilichan”. Z nimi także wybraliśmy się na krótkie plażowanie. W czasie podróży nad morze gaworzyliśmy chętnie, by dowiedzieć się o sobie nawzajem jak najwięcej. Popołudniu pojechaliśmy razem do miejscowego Domu Kultury. Ilichan zaprezentował dla nas kilka tańców ze swojego repertuaru, Teatr Formy Parra zagrał spektakl „Amok”, natomiast Teatr Krzyk zaprezentował krótkie działanie – performance. Oczywiście nie wolno zapomnieć, że członkowie zespołu Ilichan poprowadzili dla nas warsztaty tańca tatarskiego, oraz tańca brzucha ;)

Naszym kolejnym przystankiem w Bakczisaraju był Pałac Chanów – zwiedziliśmy go z zapartym tchem. Również spotkanie z Tatarem Krymskim było bardzo emocjonujące. Opowiedział on nam jak o trudnej i ciężkiej historii Tatarów, o ich wędrówce i o dążeniach by powrócić w rodzinne strony Krymu. Słuchając tej opowieści zdaliśmy sobie sprawę jak wiele historia Tatarów ma wspólnego z naszą – polską historią. Po wysłuchaniu opowieści udaliśmy się do muzeum kultury tatarskiej, gdzie m.in. zobaczyliśmy jak wyrabia się wazony z gliny.

W kolejnym dniu wybraliśmy się pieszo do skalnego miasta – Szifut Kale – pierwszej siedziby chanów tatarskich. Choć było bardzo upalnie szło się bardzo przyjemnie podziwiając Bakczysaraj z góry i zachwycając się każdym widokiem. Wszyscy byli zachwyceni i bardzo zadowoleni.

Naszym następnym przystankiem był Pałac Potockich w Liwadii k/Jałty. To właśnie w nim na konferencji jałtańskiej spotkali się Stalin, Chrurchil i Roosevelt . Po pałacu oprowadzała nas bardzo miła Pani przewodnik z Polski ;) Pozdrawiamy ! Następnie wybraliśmy się do Jałty gdzie widzieliśmy m.in. Jaskółcze Gniazdo i spacerowaliśmy promenadą.

Po powrocie do Bakczysaraju - w ostatni wieczór na kolację poczęstowano nas pysznymi tatarskimi cziburiekami, przygotowanymi przez gospodarzy ośrodka w którym mieszkaliśmy. Mniam ;)

Dodatkowo codziennie rano by efektywniej pracować w ciągu dnia – mieliśmy rozgrzewki w formie warsztatów fizycznych, teatru osoby, wyobraźni. Budowaliśmy wspólnie etiudy teatralne, biegaliśmy, tworzyliśmy… Pomogło to nam w lepszym poznaniu siebie nawzajem i w pokonaniu swoich słabości, przezwyciężeniu strachu. W tym miejscu chcemy jeszcze raz serdecznie podziękować Teatrowi Krzyk za dzieloną energię!!! Jesteście niesamowici ;)

A teraz… jesteśmy już w Bieszczadach, a Krzyk pojechał na kolejne działania teatralne.
Liczymy na wspólne spotkanie już niebawem, tymczasem oglądamy po raz setny zdjęcia i trzymamy energię !
A teraz wakacje... :)
Powróciliśmy z wielkiej wyprawy - Bakczysaraj, Jałta, Zatoka. Cali, zdrowi i doładowani energetycznie na kolejne miesiące. W klimacie spektakli, warsztatów, działań teatralnych i happeningów, oraz spotkań z przeróżnymi ludźmi będziemy trwać jeszcze długo. długo... Dziękujemy serdecznie Teatrowi Krzyk który był razem z nami przez te 10 dni - za dzieloną energię,emocje, za warsztaty i wszystkie wspólnie spędzone chwile.

Zdjęcia w galerii już wkrótce! :)

Ukraina 2012
Wielkie PARRowe pakowanie i przygotowania do wyjazdu na KRYM rozpoczęte. Jedziemy wspólnie z zaprzyjaźnionym z Teatrem Krzyk. A co w planach? Zwiedzanie, ale także prezentacja najnowszego spektaklu "AMOK", warsztaty z teatru plastycznego i teatru osoby, happening i wiele wiele działań teatralnych ! A więc naładowani energią - wyruszamyyyyyyy już dziś w nocy ! ;)))
Piątkowe Noce Parrowe
Premiery 2012 Teatr formy Parra
Image and video hosting by TinyPic

Serdecznie Zapraszamy Wszystkich

Reżyseria : GRAŻYNA KAZNOWSKA
Asystent : MARZENA NIEDOPAD

Witajcie!
Aktualnie w naszym Teatrze trwają intensywne prace nad nowym, czysto plastycznym spektaklem w którym ogromną rolę oprócz aktorów odgrywać będzie światło i muzyka! Przedstawimy Wam opowieść o ogromnej sile człowieka, która nieopanowana w odpowiedniej chwili doprowadza do zniszczenia, będzie to wizja toksycznych kontaktów człowieka z człowiekiem, swego rodzaju próba rozprawienia się z wszystkimi złymi demonami, które wychodzą na wierzch, rodzaj oczyszczenia z zamętu dnia codziennego. Ale to także opowieść o miłości która doprowadziła do zatracenia, opowieść która nie zna granic!
Powrót znad Morza Czarnego
Zatoka i Odessa już za nami ale nie można powiedzieć, że się nudziliśmy. Działo się bardzo dużo ale oczywiście nie zabrakło czasu na plażowanie, opalanie i pływanie w naszym ukochanym Morzu Czarnym. Trzeba nadmienić, że odwiedziliśmy Zatokę już po raz 7. Tym razem mieszkańcy Zatoki i Akermanu mogli zobaczyć skróconą wersję naszej bajki "Kizia, Fizia i Mizia" oraz tańce ze spektaklu "Upadłe Anioły". Niestety jak to zawsze bywa podczas dobrej zabawy, nie zdążyliśmy się obejrzeć a musieliśmy wracać do domu... Czekamy jednak na przyszły rok z nadzieją, że ponownie uda nam się odwiedzić to cudowne miejsce! :)
TANIEC I RUCH IMPROWIZOWANY
Serdecznie zapraszamy wszystkich PARROWICZÓW - i "Starych", i "Młodych, i "Nowych"
na warsztaty teatralne "Taniec i ruch improwizowany", które odbędą się 3 sierpnia br o godzinie 15:00 w Ustrzyckim Domu Kultury.
Poprowadzi je Agata Rappe, która jest terapeutką tańcem i teatrem
i jednocześnie byłą członkinią Teatru Formy PARRA.

Czego się spodziewać? Na pewno wiele dobrej zabawy i dużo pozytywnej energii ;)
Warsztaty teatralne !
Zapraszamy serdecznie wszystkich członków Teatru Formy Parra
oraz tych dzielnych ludzi którzy przeszli przez Casting na warsztaty teatralne
które zostaną poprowadzone przez Grażynę Kaznowską Chrapko.
Warsztaty odbędą się 22.06.2011 r (środa zakończenie roku szkolnego)
o godzinie 16.00 będą trwały około do 19.00 .
Gwarantujemy dużo miłej zabawy , wspaniałej atmosfery i wiele wiele dużo wrażeń.

Czekamy na was ! Do zobaczenia !
CASTING DO TEATRU
Przyjdź 1 czerwca 2011 r. o godz. 14.00 do Ustrzyckiego Domu Kultury ul. 29 listopada 31

Pokaż się z najlepszej strony-

pierwsze -jako CZŁOWIEK,
potem- jako wrażliwa na sztukę osoba
a na koniec - zaprezentuj się w wybranej przez siebie dowolnej formie artystycznie- zatańcz, zaśpiewaj, powiedz, zagraj, pomilcz scenicznie ...

Strona 3 z 3 < 1 2 3
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta
Brak zawartości dla tego panelu